چوبر چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر

زنبورعسل یک شاخص طبیعی برای کشف مشکلات طبیعت است  
گرفتن پرینت
کد خبر: 8242  |   تاریخ انتشار:26 آوریل 2018   |   نویسنده: آرتمیسا جهانی

به گزارش چوبر نیوز به نقل از ایرنا،معاونت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در همایش ملی فرآورده های زنبور عسل در دانشگاه، اصفهان با اشاره به اینکه زنبور عسل در دنیا بسیار مورد توجه است گفت: طبیعی بودن این حشره یکی از دلایل استفاده از آن برای کشف مشکلات طبیعت است.


مجتبی محرمی افزود: پس از جنگ های هسته ای که اتفاق افتاد برای تشخیص دامنه نشر تشعشعات هسته ای از آزمایش بر روی زنبورهای عسل استفاده شد.
وی اضافه کرد: کاهش جمعیت این حشره یا فرار از کلونی (کندو) ها نیز نشانگر وجود مشکل و تغییراتی در طبیعت محدوده زندگی آنهاست.
معاونت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: به رغم وجود ظرفیت های بالا از نظر وجود زنبور عسل و توانایی تولید عسل در ایران، انستیتوهای (موسسه های) علمی، تحقیقاتی و صنعتی بسیار کمی در این زمینه در کشورمان وجود دارد.
وی در ادامه خواستار کاهش استفاده از آنتی بیوتیک ها و سموم در زنبورستان ها شد و افزود: اگر مدیریت بهداشت، افزایش فرهنگ عمومی زنبورداری و افزایش تراکم کلونی ها انجام شود، دیگر نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک ها و سموم در زنبورستان ها نیست.
محرمی اضافه کرد: عسلی که با رعایت این نکات تولید شود، خاصیت شفا دهندگی و درمان دارد.

ارتقای دانش فعالان حوزه صنعت زنبورداری و بهره‌ گیری از ظرفیت ‌های ارزشمند ملی در عرصه فرآورده ‌های این ماده غذایی همچنین گردآوری فعالان حوزه صنعت زنبورداری در کنار کارشناسان علمی از جمله اهداف برگزاری همایش ملی فرآورده های زنبور عسل در دانشگاه اصفهان بود.


دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)




© تمامی حقوق متعلق به چوبرنیوز می باشد. طراحی شده توسط: علیرضا دبیری و ماهر طهماسبی گروه توسعه نرم افزاری آیاز

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/chobarir/public_html/wp-includes/script-loader.php on line 2876