چوبر چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر

عملکرد مسئولان، زیر ذربین کانالهای تلگرامی
گرفتن پرینت
کد خبر: 7926  |   تاریخ انتشار:11 اکتبر 2017   |   نویسنده: علیرضا شوکتی

به گزارش چوبر نیوز، وجود و حضور شبکه های اجتماعی همیشه برای جامعه یک تهدید و فرصت تلقی شده چرا که بسیاری با استفاده از همین شبکه ها به موفقیت های چشمگیری رسیده اند و از طرفی همین شبکه ها و البته تلگرام سبب شکست بسیاری از افراد در منازعات سیاسی و اقتصادی و … شده است. کانالهای تلگرامی بمانند ذربین عملکرد مدیران و مسئولان و حتی افراد عادی را هم کاووش و اطلاع رسانی می کنند. دسترسی آسان هر یک از افراد به رسانه ایی که یک تصویر یا خبر را فارغ از درست یا غلط بودن آن می تواند جهانی کند، دیگر مرزهای امنیتی و جغرافیایی را هم پشت سر گذاشته که از یک بعد بسیار خطرناک و از جهتی دیگر بسیار مفید است که بحث در مورد معایب و مزایای آن مقالی دیگر می طلبد.

با یک نگاه مثبت تر، وجود کانالهای تلگرامی امروزه اطلاع رسانی را سهل تر، سریع تر و شفافتر کرده است. هرچند به دلیل سهولت راه اندازی و اوقات فراغت نسل جدید و همچنین مناسبات مختلف ملی، مذهبی و فرهنگی، تعداد کانال ها افزایش پیدا کرده و روز به روز بیشتر میشود، اما اقدام وزارت ارشاد در ملزم کردن مدیران کانالهای تلگرامی با تعداد اعضای بالای ۵هزار نفر، نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه باعث شده تا این کانالها با حرکت در مسیر قانونی، اعتماد و اطمینان مخاطبان خود جلب کنند.

اما جذب و نمایش همین اعضا و یا به قولی “ممبرزها” در شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام و اینستاگرام خود به معضلی برای مخاطبان شده است چرا که برخی مواقع دیده شده مدیران برخی کانالها جهت اعتماد سازی با پرداخت مبلغی تعداد اعضای خود را به طور کاذب افزایش داده و بجای ۵۰ نفر، ۵۰۰ نفر نشان می دهند. این درحالی است که بسیاری از مخاطبان از حیله و حقه های مدیران کانالها بی اطلاع بوده و نمی دانند که تعداد واقعی اعضا در اینگونه کانالها بسیار کمتر از آن چیزی است که نشان داده می شود.

البته بنظر نمی رسد که در چوبر چنین کانالها یا افرادی داشته باشیم ولی در هرحال امیدواریم مدیران کانالهای خبری و اطلاع رسانی در هر صنف و گروهی، با احترام به اعتماد مردم و مخاطبان خود، از انجام چنین اقدامات ناشایست پرهیز کنند. چرا که سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم، برای رسانه های مجازی و غیر مجازی یک اعتبار ارزشمند است.

گروه اطلاع رسانی چوبر نیور، در برنامه های آینده ضمن گفتگو با مدیران موفق کانالهای خبری و اطلاع رسانی چوبر، سعی در معرفی کانالهای مفید و معتبر شهرساحلی چوبر خواهد کرد تا افراد با آگاهی بیشتر در این کانالها عضو شوند.


برچسب‌ها:

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)




© تمامی حقوق متعلق به چوبرنیوز می باشد. طراحی شده توسط: علیرضا دبیری و ماهر طهماسبی گروه توسعه نرم افزاری آیاز

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/chobarir/public_html/wp-includes/script-loader.php on line 2876