چوبر چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر

نسل جدید و بازنمایی ازدواج به سبک کهن تالش
گرفتن پرینت
کد خبر: 6628  |   تاریخ انتشار:13 مارس 2016   |   نویسنده: آرتمیسا جهانی

_image_88eb7ca77cb724677ca136bb6a33d239_عروسی

درتاریخ سرزمین ایران از تالشان بسیار دیده وشنیده ایم اما این بار میخواهیم به اهمیت اعتقاد این نسل کهن به آداب ورسوم پیشینیان بپردازیم.

روز گذشته به همراه خانواده جهت شرکت دریک جشن عروسی دعوت شدیم ،البته عروسی ای که ازجنس دیگر بود وموجب مباهات به این قوم اصیل گردید.

خیلی کم پیش می اید که در قرن بیست ویک ام یک تازه داماد وتازه عروسی یافت شود که به جای ماشین های مدل بالا وگران قیمت وتزئین آنچنانی ان ،جشن عروسی برگزار کنند اما اینجا بهشت ایران  ،تافته جدابافته است اینجا مردمان جوان ،به پدر ومادران وایین های گذشته شان می نازند .

اینجا هرازگاهی انسانهای اصیل یافت می شوند که فارغ از زرق وبرق دادوبیداد زندگی شهرنشینی تمام میهمانان را یهویی از دل تمدن جدا می کنند وبه عمق تاریخ می برند درست مانند فبلمهای هری پاتر

داستان رویایی یک عروسی را به مناظره می نشینی که میبینی تازه داماد وعروس خانوم سوار براسب سفید خوشبختی با هلهله وشادی اطرافیان در خیابانهای شهر تورا به حفظ میراث کهن دعوت می کنند.

اری مولوی خوب سروده است ؛هرکسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش وجوانان امروز تالش با جستن اصالتهای خویش روزگار وصل را منادی می شوند.

کاش می بودی ومی دیدی لذتی که در اسب سفید خوشبختی هست در بنز الگانس نیست.

صدای شلیک گلوله تفنگ مردان تالش، غیرت تالشان را یاداوری می کند وانسان به زندگی درمیان این قوم اصیل به خود می بالد.

درود وصددرود به نسل جوان وامروزی تالش که پاسدار ارزشهای اصیل ونتهای کهن اند.

شاداماد عروس خانوم ازدواج تان مبارک./تالشان نیوز


دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)




© تمامی حقوق متعلق به چوبرنیوز می باشد. طراحی شده توسط: علیرضا دبیری و ماهر طهماسبی گروه توسعه نرم افزاری آیاز

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/chobarir/public_html/wp-includes/script-loader.php on line 2876