چوبر چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر

نوروز ۹۴ با طعم وایبر
گرفتن پرینت
کد خبر: 4365  |   تاریخ انتشار:25 مارس 2015   |   نویسنده: آرتمیسا جهانی

551f6763ebb96

به گزارش چوبر نیوز، با پیشرفت تکنولوژی انگار بجای اینکه تکنولوژی در خدمت انسان باشد، این انسان است که در خدمت تکنولوژی قرار گرفته است. آنچه در دید و بازدید عید امسال شاهد بودیم و از طریق شبکه های اجتماعی به دستمان رسیده فعالیت بسیاری از میهمانان و میزبانان در هنگام دید و بازدید از وایبر بوده است. بطوریکه علاوه بر استفاده برخی ها در هنگام عید دیدنی از این شبکه «مجوس» ریشه بسیاری از صحبت ها و گله ها و دلخوری ها هم از آن نشات می گرفته است. یکی از مخاطبان چوبر نیوز، که خیلی هم از این رسانه چند جمله ایی دلخور بود، در پیامی خواسته این مورد را اطلاع رسانی کنیم که ادامه این روند می تواند صدمات جبران ناپذیری را به کانون خانواده ها بزند. بطوریکه خود آنهایی هم که دایم از این رسانه استفاده می کنند بر صدمات کوچک و بزرگ آن اعتراف کرده و یا اعتراف نکرده واقفند.

براستی چرا ما همیشه تو استفاده از چیزی باید افراط و تفریط کنیم؟ چرا اینگونه شده و همه خودشونو تو صفحات مجازی زندانی کرده اند….؟ پاسخ یک کلمه بیش نیست، جذابیت!!!!

جذابیت استفاده از این رسانه که ارتباطات مجازی را بسیار سهل و آسان و کمی هم با هیجان کاذب روبرو کرده است چنان در زندگی و خون و جون، اکثر مردم رخنه کرده که  حتی خود آنهایی که قبل از داشتن وایبر، آن را بد و مسخره می پنداشتند الان ۲۴ ساعته مشتری پر و پا قرص آن هستند و علاوه بر خود، دوست و آشنایان و مخاطبان خود را هم به عضویت در گروههای گپ و گفتگو ترغیب می کنند.

ما در این گزارش کاری به اصل و نسب و صاحبان اصلی وایبر نداریم بلکه صحبت از چندین میلیون کاربری است که دانسته یا ندانسته عمر گرانمایه خود را پای این رسانه می سوزانند. عمری که وقتی گذشت دیگر بر نمی گردد هیچ ، بلکه فرصت گرانقیمتی که چند صباحی را می توان در کنار بزرگترها (شاید برای آخرین بار) بگذرانیم نیز از ما ربوده است.

مظمون بیشتر این گپ و گفتگوها جک و تصاویر فانتزی و در برخی موارد نادر شاید به همراه جملات زیبا و ماندگار از بزرگان و اندیشمندان است. اما در میان این گپ و گفتگوها، گروههای تخصصی رشته های مختلف از جمله  آشپزی و خانه آرایی، سینما و…  نیز بیشتر نمود دارند. کاربرد دیگر وایبر که اینروزها و مخصوصا در این ایام بیشتر به چشم می خورد گفتمان سیاسی و تبلیغاتی برای معرفی برخی کاندیداهای مورد علاقه خود جهت ورود به مجلس است. آنها با تشکیل گروههای مختلف که بعضا از طرف خود کاندیداهای احتمالی هم صورت می گیرد، موضوعات مختلف  را که برای عموم جذابیت دارد، در گروه عنوان کرده و سپس با طرح چند مطلب ضد و نقیض و پرسش و پاسخ های کلیشه ایی نظرات اعضاء را رصد می کنند. اینکه رصد کردن نظرات و عقاید عموم  یا به دیگر سخن تخلیه اطلاعاتی برای برخی ها چقدر اهمیت و منفعت دارد بماند. اما وقت و انرژی که بی سر و صدا و بطور نا خودآگاه صرف وایبر گردی و در نهایت ایجاد بد گمانی و اختلاف در خانواده می شود را باید چگونه پاسخ گفت؟ هرچند ضعف اینترنت و عدم آنتن دهی در برخی مناطق از جمله چوبر، باری از این ناملاحظات ارتباطی را به دوش می کشد اما آن عده ایی هم که به سلامت و بطور صحیح و مفید  از این رسانه استفاده می کنند هم طبعا  نا خواسته قربانی این نگاه بد بینانه خواهند شد.

اما نیازی به گفتن نیست که این معضل در هر خانه ایی به واضح نمایان است که وایبر این روزها کمی اعتیاد آور شده و اکثر خانواده ها را نگران کرده است.


برچسب‌ها:

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)




© تمامی حقوق متعلق به چوبرنیوز می باشد. طراحی شده توسط: علیرضا دبیری و ماهر طهماسبی گروه توسعه نرم افزاری آیاز

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/chobarir/public_html/wp-includes/script-loader.php on line 2876