چوبر چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر

نیک نامان چوبر هیچ وقت نمرده اند و نمی میرند
گرفتن پرینت
کد خبر: 2645  |   تاریخ انتشار:19 سپتامبر 2014   |   نویسنده: علیرضا شوکتی

 

 

 

نمی دانم شما چقدر مرادپور ها را در چوبر می شناسید. سالها پیش مرد با سخاوت وخیری بنام “حاج رضی الدین مرادپور” در بالا محله چوبر زندگی می کرد و مغازه ای در این محله داشت که از هر نوع اقلام که نیاز داشتی در این مغازه پیدا می شد . از داس کشاورزان گرفته تا آلاسگا و بستی و جوراب و لباس مجلسی زنانه. همچنین در کنار این مغازه، آرایشگری ، بنگاه خرید ازگیل ، گردو ، مرغ و … هم برای رفاه حال مردم راه انداخته بود که علاوه بر کسب سود ، دعای خیر مردم چوبر  را هم ره توشه آخرت خود کرده بود. بخشی از زمین محل آرامگاه بالا محله چوبر ، وقف ایشان بوده که خود وی نیز در این ارامگاه آرام گرفته است.

وی علاوه بر تجارت، در همه کارهای خداپسندانه و عام المنفعه نقش پر رنگی داشت از کمک به همنوع گرفته تا بر کمک به ساخت مدرسه و پل و جاده. حتی اجرای مراسم تدفین و به خاک سپاری مردگان را جز واجبات دانسته و همیشه در این کار پیشقدم بود.

فرزندان وی نیز چون خود او در کارهای علمی، عمرانی  و … که در راه رضای خدا انجام می شد گامهای بلندی برداشته اند، بطوریکه کمتر کسی از تحصیلکرده گان قدیمی چوبر، تدریس ، راهنمایی ها و خدمات  صمیمانه ” حاج خالدین مرادپور “را از یاد می برد. یا کمتر کسی از چوبریها تلاش و کوشش خالصانه “مرحوم ناصر مرادپور” را فراموش می کند. مردی که یک تنه بجای ۱۰ نفر حاضر بود در کار ساخت و ساز و یا جاده سازی و سایر کارهایی که به نفع عام بود بدون هیچ چشم داشتی و فقط بخاطر رضای خدا شبانه روز کار کند…

و حالا فرزندان وی مهدی و بهمن مرادپور تمام تجهیزات مکانیکی خود را بکار گرقته اند تا به مانند پدر و پدر بزرگشان در ساخت خانه اهدایی موسسه خیریه انفاق مهر چوبر، بیشترین نقش را در راه رضای خدا ایفا نمایند.

“حاجی رضی ” سالهاست از دنیا رفته اما آنچه کاشته همچنان سبز و سرافراز برقرارند و یاد این بزرگ مرد خیر و بخشنده را همیشه در میان مردم زنده نگه داشته و ادامه دهنده راه راستی و درستی این خیر بزرگ هستند.

نیک نامان چوبر هیچ وقت نمی میرند. این صفت نیک  مردمان منطقه چوبر است که با قلبی بزرگ، و رویی گشاده، خالصانه در پی کمک به همنوع خود هستند. صفتی که همواره با گذشتگان ما همراه بوده و همیشه هم خواهد بود. بی شک دعای خیر مردم هم همواره بدنبالشان بوده و خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. بهرام گفت:

    خسته نباشید میگم به این برادران هرچی شما به این خانواده ها کمک کنید خداوند هم یاری رس شما خواهد بود خدا قوت

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)




© تمامی حقوق متعلق به چوبرنیوز می باشد. طراحی شده توسط: علیرضا دبیری و ماهر طهماسبی گروه توسعه نرم افزاری آیاز

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/chobarir/public_html/wp-includes/script-loader.php on line 2876