چوبر چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر

مجازات قاچاق چوب و تخریب جنگل تشدید می شود
گرفتن پرینت
کد خبر: 10406  |   تاریخ انتشار:24 آگوست 2024   |   نویسنده: آرتمیسا جهانی

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بنا داریم قوانین تخریب جنگل و منابع طبیعی را برای قاچاقچیان چوب تشدید کنیم.

به گزارش چوبر نیوز، علی ملکی اهنگرانی با توجه به لزوم مشارکت مردمی برای حفاظت از جنگل ها و مراتع گفت : برای حفاظت از جنگل ها علاوه بر سختگیری قوانین، خود مردم هم باید همکاری کنند تا جلوی تخریب جنگل ها گرفته شود.

وی اضافه کرد: دو منطقه هیرکانی و زاگرس دو منطقه بحرانی ما در بحث تخریب جنگل هستند که بخشی توسط آتش سوزی و بخشی هم توسط عوامل انسانی تخریب می شوند و لازم است در کنار حفاظت از اراضی ملی، قوانین قویتری برای برخورد با متخلفان داشته باشیم تا بتوانین از ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی کشور محافظت کنیم.

آهنگرانی با اشاره به شهادت تعدادی از جنگلبانان و محیط بانان کشورمان بدست مجرمان و قاچاقچیان چوب اضافه کرد: قانون حفاظت از جنگل بان و محیط بان هست ولی خلاء هایی دارد که باید برطرف شود. یا در بحث قطع درختان قوانین کیفری نداریم و فقط جرایم تعزیراتی هست که با پرداخت جریمه ازاد می شوند اما برای مجازات خلافکاران باید ارزش زیستی و فیزیکی درخت را لحاظ کنیم. بنابراین حتما لازم داریم که در بحث قطع درخت و محیط بانان قوانین تشدید شود.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور با اشاره به هدف گذاری احیاء جنگل ها و کاهش کانون های بحران در برنامه هفتم گفت: بر اساس برنامه هفتم، ضریب حفاظت از مراتع و جنگل‌ها باید ۲۰ درصد افزایش یابد و بنا داریم با تشدید قوانین و کاهش کانونهای بحرانی این میزان را تحقق بخشیم.

 


برچسب‌ها:

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)




© تمامی حقوق متعلق به چوبرنیوز می باشد. طراحی شده توسط: علیرضا دبیری و ماهر طهماسبی گروه توسعه نرم افزاری آیاز

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/chobarir/public_html/wp-includes/script-loader.php on line 2876