چوبر چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر
چوبر

آیا برنج هم خرید تضمینی می شود؟
گرفتن پرینت
کد خبر: 10402  |   تاریخ انتشار:24 آگوست 2024   |   نویسنده: آرتمیسا جهانی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تولید و فروش برنج بصورت خرید تضمینی انجام می شود.

به گزارش چوبر نیوز، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی بنا داریم برنج تولیدی کشاوزان را به مانند گندم تضمینی از کشاورزان خرید کنیم. وی با اشاره به افزایش تولید گندم و قطع نیازمندی به واردات این محصول استرتتژیک اضهار کرد: ساز و کارهای خرید تضمینی برنج انجام شده و در اینده نزدیک شرایط کامل آن را بعد از کارشناسی نهایی اعلام می کنیم. او گفت: با خرید تضمینی دیگر نه برنج در انبارهای کشاورزان دپو می شود و نه کمبودی در این زمینه خواهیم داشت . ضمن اینکه نیاز به واردات هم تا زمان قطع کامل آن کاهش می یابد.

عسکری افزود: سه و دو دهم میلیون تن برنج مورد نیاز کشور است؛ دو و دو دهم میلیون تن تولید می‌کنیم، مابقی وارداتی است. در این حوزه واردات؛ فساد ایجاد شده، یعنی داریم به تولید آسیب می‌زنیم. ما به وزارت جهاد کشاورزی مأموریت دادیم دوهزار میلیارد تومان اعتبار کار را شروع کند، احیاء، اصلاح، زهکشی اراضی سه استان شمالی، اگر ما به این سه استان شمالی برسیم، نه تنها برنج مورد نیازمان را تأمین می‌کند، بلکه حوزه صادرات هم می‌توانیم کار را دنبال کنیم. این در ماده ۳۳ بند ب تبصره یک آمده است در برنامه پنج ساله هفتم. موظف شدن دولت به پرداخت هزینه تعمیر ناشی از مداخله در بازار، ازجمله قیمت‌گذاری تکلیفی است که ماده ۳۳ بند ب تبصره دو است.


برچسب‌ها:

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)




© تمامی حقوق متعلق به چوبرنیوز می باشد. طراحی شده توسط: علیرضا دبیری و ماهر طهماسبی گروه توسعه نرم افزاری آیاز

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/chobarir/public_html/wp-includes/script-loader.php on line 2876